awkward

peeps there!
just now aku lalu lalang stalker profil FB org.
(ohh seriously,i'm not really mean it to stalker) just it were come out on my homepage!
tehee
the dearest FB is, PUTERI ZAINAL
walking through on their wall,(tempek2 conteng2 sikett)
and i found something that interesting (yeahh quiet)
PUTERI ZAINAL had been like this entry bisnes,duit dan lelaki

that entry tell us about GUYS n MONEYY$$
yeahh my dear,u must have money!
walking through their blog, its give me an idea to write on

ok so,WHY GIRLS nowadays ARE VERY CHOOSY ENOUGH TO GET MARRIED ON?

bukan nya memilih pon.
its just like being more careful (mana boleh hal baik2 cm ni nk main terjahh ja)

zaman sekarang yg moden gila2 baq hg ni, xdak duit xboleh jalan kot!
bg aku,SEMUA org xkira laki popuan kena ada punca rezeki masing2 skrg!
n kena ada pocket money sdri.
dah xboleh nk gantung2 gayut2 kat atas org lain da,even he's ur hubby.

SO, u ATY what do you prefer? opinion as well?

yeah bg aku la kan,JODOH ni ALLAH yg tentukan,kita xtawu n seyesly mana
nk taw sapa jodoh kita?
ntah future hubby kita tu cm na an? HANDSOME/KAYA/MISKIN/COMOT?
kalau aku tawu n kita semua tawu,senang la baq hggggg
xdak la kecewa sana2 sini ann,sedu sedan segala!:D

so,dgn jodoh yg aku tak tawu latar background nya kaler apa.
aku prefer untuk KAYA n CANTIK kan diri sdri dulu.
xpayah aku rasa nk tggu bnda yg belum tentu. kita usahakan bnda yg
akan JADI. kalau kita usaha untuk diri kita,kita jgk an yg UNTUNG?

#ok aty kalau DAPAT future HUBBY KAYA?
mashallahhh.untung beruntunggg2 la aku!
rezeki ALLAH tu. to sekaya2 dia,aku nk KAYA ngn duit aku sdri DULU!


#then kalau dapat future HUBBY miskin?
heyy,ALLAH ni maha ADIL taw,kalau hambanya usaha nk dpat kan sesuatu
dgn berkat niat yg baik,ALLAH akn tolong la hambanya tu. rezeki ALLAH kat muka bumi ni banyak mencurah2,tu suma atas diri kita sendiri cena nk cari godek2 suma.
jgn SALAH kan TAKDIR ALLAH,tp diri kita sendri.
maybe yg miskin tu KAYA nya dgn cara yg lain. ALLAH MAHA ADIL kan.
kalau jodoh aku ngn si miskin sekali pon,aku terima. ya la kan td aku kata,aku nk KAYA dulu! so, yg kaya tolong yg miskin.itu PAHALA namanya.


#handsome ka kacak?
ahhh dua2 aku sebat!haha

#kalau selekeh?
aku bawak dia p jmpa image consultant! suh tuka jadi mcm NICKHUN!:D

#kalau kurus?
aku akn blaja masak2.n then bg dia makannnnnnn jaaa:D

#kalau GEMOK?
aku bawak dia p london weight management(betoi ka aku pronounce?)
ala kata aku KAYA kan td? ala.takat nk bg kat laki sediri,apa ada hal.

ok aty,u da ada boyfriend kan? so yg tu cmna ha?

ha,hat ni la nk jawab gedik2 lam pala td.haha
ok 1st thing kalau benar2 dia JODOH aku.aku bsyukurr sgt la kan.
kami akan bljar bsungguh untuk jd KAYA!yehaaaaaa
n buat future plan.haha. hey! setiap bnda in future kna plan okey?

what if xda jodoh? :
yg ni aku ngn dia xboleh nk buat apa.tp matlamat kami still sama,
belajar bsungguh2 untuk dapat career yg mnjamin kehidupan masa datang kelak!
(*hamek kawwww)
nak bela anak dara org kannn?



*rakan2,doakan kami.-____-

mesti yg laki2 kata :
eleh! ngada2 jaaa. popuan besalahh.nak itu la ini la!
ckp boleh laigt senang ka?

*hey awak,awak kalau xnak pikul tanggungjawab ni.
awak xyah kawen.habihh cita!

^girls: majukan diri kita sdri ja dulu KEYYY!
fightinggggggggggggggg

5 comments:

  1. teheee....<3
    nicey (✽^⌣^✽)
    there's always a pray 4 u my fren (˘⌣˘)ε˘`)
    ganbatte!!! -(‾▿‾)/ \(‾▿‾)-

    ReplyDelete
  2. aizart: thx for reanding:)


    my dear doct: thx kawan.ILY

    ReplyDelete
  3. hahaha.. put sukaa part yang ni---->

    #kalau GEMOK?
    aku bawak dia p london weight management

    hahaha... girl complete yourself first bebeh :)

    ReplyDelete
  4. ya babe!
    we complete ourself 1st!

    xsabaq tggu next sem. nak bejimba2 lg.:D

    ReplyDelete