JELIK silibus 1

assalamualaikum.*_*

mari kita cerita pasal jelik!jom jom

JELIK!

1) jelikNYA kalau hg dok buat taik kat org len.
nak nak lg dia 2 kawan hg!

* ok fine,boleh ja buat taik 2 pon kalo mmg betol org tu salah.
tp kalau nak ikot kan hukukharam,SALAH jgk weyy.
buat ONAR kat org kot.kalo ikot SETAN, mmg jadi jahat sgguh laa.

2) jelikNYA kalau hg da ada gf/bf tp dok merenyihh kat laki/popuan len.
ok fine,2 mmbe ja.tp kalau mmbe pon,ada kot batas2 nyaa.xpayah dok
gedik sgt kot.

* pesanan untuk diri sdri. kalau aku la kan,aku rasa sebasalah kot!
rasa bsalah kot kat bf aku tuh.hampa xrasa ka?
-mesti hampa kata ngn parents xrasa sebasalah ka?ha.baguih! hat ngan
parents lg lg bebakol rasa sebasalah. lagi satu,kalo hampa tu mmbe,
respect la mmbe hampa as a member.SENANG!

3) jelikNYA kalau hg belagak bagus!
kalau masalah cm ni,hum belungguk2 depan mata.adeiii
Fine kalu hg memang totally bagus.yes ok la kalau cm 2.aku
pon bangga. but then,xpayah la nk takabur sangat kan? jelik taw dak?
jelik!! and lagi satu yg xboleh belah, hg cakap memg seyes cekang gila.
tp kenyataan nya?pehhh.cakap mulut ja weyh!

*aku kata tuk pedoman diri aku sdri.and then aku boleh sedar la dgn automatiknya.
INSHALLAH.

4) jelikNYA kalau hg da taw benda tu,tp lagak wat xtawu?JELIK la weyhh
hat ni selalu la dok nmpak muka2 org yg da setadii gila nk mati.
tp bajet xtawu apa? tnya sikit,:'da abis study ka?...."belom lg,aku xtaw la boleh jawab ka x"..
pehh!padahal menatap buku 24jam! apa salahnya kalau mgaku ja.yes aku da abes study.
bukan bedosa pa pon.sombong?bongkak? xkan punya laa kalau hg share ilmu ngan kawan2
hg 2.dapat pahala.alhamdulilahh.berkat hg jawab exam nti. betoi dak? an?


ok 2 ja kot pasai JELIK tuk entry kali ini.
to be continueee.....

p/s: hampa weyh! mmg aku xperfect,tp aku cuba yg terbaik.
post ni,untuk diri aku sendiri jugak!(humbleeee sgt.haha)


1 comment: